Göteborgsvarvet 2016

Sprang Göteborgsvarvet för andra gången i helgen. Även denna gången med bara några få löprundor i benen innan varvet. Jag hade egentligen tänkt att springa massor för att vara i bra form men otroligt mycket annat har kommit i vägen för löpningen. 

Jag tänkte att jag ändå har tränat såpass mycket thaiboxning och gym att jag skulle orka ta mig runt. Vilket jag gjorde, men jag kände de sista 5 km att benen var rejält trötta och slitna. Den känslan är jobbig. Att man har konditionen för ett halvmaraton och psyket för det, men kroppen orkar inte riktigt. 

Jag kom i mål i alla fall, men jag lovade också mig själv att jag aldrig mer kommer att springa Göteborgsvarvet med enda mål att ta mig runt. Utan då skall jag ha tränat ordentligt och kunna springa på under 2 timmar. 

Hittade ett träningsprogram som jag skall följa, sprang första passet på 4 km men mitt ena knä började strejka med en gång efter de 4 kilometrarna. Bäst att vila upp knäet och starta löpprogrammet om några veckor! 








Taggar: Göteborgsvarvet, halvmaraton, löpning;

Kommentera inlägget här :